Política de privacitat de clients

Política de privacitat de clients d’Aqualogy Solutions, S.A. (“Musa”)

Aquesta Política de Privacitat té com a objectiu donar a conèixer la manera en què obtenim, tractem i protegim les dades personals dels nostres clients i de les persones que es posen en contacte amb la companyia en relació amb aquests, i en aquest sentit, la present Política resulta aplicable a:

  1. Persones que mantenen un contracte de manteniment o lloguer d’equips de mesura amb MUSA per a la prestació d’algún servei. Client del servei.
  2. Persones que contacten amb MUSA per realitzar gestions precontractuals (sol·licitar una alta o sol·licitar una portabilitat).
  3. Persones que contacten amb MUSA per informar incidències del servei, realitzar consultes, formular queixes o reclamacions de qualsevol tipus sense mantenir una relació contractual amb aquesta entitat (per exemple, fer una consulta sobre condicions generals del servei, etc.).
  4. Finalment, també fa referència a aquelles persones, tercers diferents del client, les dades de les quals figuren en un contracte per haver estat informades pel propi client o pel propi interessat, com, per exemple, autoritzats pel titular per realitzar gestions en el contracte, com a contacte per a notificacions, o aquells les dades de cobrament dels quals estan indicades en el contracte per al pagament de rebut.

La web té la seva pròpia Política de Privacitat que podeu consultar en el següent enllaç.

1. ¿Qui és el responsable de les dades que facilita?

El responsable del tractament de les dades personals és AQUALOGY SOLUTIONS, S.A.U. (d’ara endavant, “MUSA”), amb domicili situat a C/Cuzco, 26-28, 6, 08030 Barcelona, i NIF nº A08018954.

2. ¿Quin tipus de dades recull MUSA?

Segons la gestió que realitzi, MUSA tractarà les següents categories de dades de caràcter personal:
Dades identificatives i de contacte:

  1. Datos identificativos y de contacto:
    • Dades identificatives i de contacte: Nom, cognoms, DNI, telèfon fix o mòbil, correu electrònic, adreça, documents acreditatius de la identitat, documents acreditatius d’apoderament, protocols notarials, càrrec, empresa i dades de contacte professional. Algunes dades acreditatives només seran necessàries per a realitzar gestions específiques.
    • Informació sobre el punt de subministrament per al qual es gestiona o es preten gestionar un contracte de manteniment o lloguer d’equips de mesura: Adreça del punt de subministrament.
  2. Dades econòmiques i de facturació: dades bancàries facilitades pel client o per persona autoritzada, núm. de factura, import de factures i deute.
  3. Diverses dades facilitades voluntàriament per vostè al posar-se en contacte amb nosaltres per qualsevol motiu (fer una reclamació, realitzar consultes, sol·licitar l’aplicació d’ajudes o bonificacions socials quan procedeixi en supòsits de vulnerabilitat, comunicació de circumstàncies familiars, o altres circumstàncies que ens exposi voluntàriament).
  4. Dades de terceres persones que el client o el mateix tercer faciliten voluntàriament a MUSA i que quedaran integrades en l’expedient de contracte. Dades de contacte d’un tercer per a notificacions, dades de tercers que són autoritzats pel client per a realitzar gestions diverses en el seu nom en relació amb el seu contracte, documentació pública.
    En el cas que les dades personals aportades pertanyessin a un tercer, qui les facilita garanteix que ha informat a aquest tercer d’aquesta Política de Privacitat i ha obtingut la seva autorització per a facilitar les seves dades a MUSA amb les finalitats assenyalades. Igualment garanteix que les dades aportades són exactes i actualitzades, sent responsable de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que pogués ocasionar-se com a conseqüència de l’incompliment d’aquesta obligació.
    Les dades a les quals hem fet referència fins ara poden pertànyer al titular del subministrament, al consumidor o a tercers autoritzats.
  5. Dades d’accés i de connexió a l’Oficina Virtual: credencials, adreça IP, tipus i ID del dispositiu, tipus i idioma del navegador, domini a través del qual s’accedeix al Lloc Web, informació de navegació, activitat en el Lloc Web, i cookies. Pot consultar més informació sobre cookies en la nostra Política de Cookies
    Quan li sol·licitem dades personals mitjançant formularis web per a tramitar la seva sol·licitud, marcarem amb un asterisc les dades estrictament necessàries per a realitzar les gestions. Si no ens facilita aquestes dades, no podrà continuar la tramitació de la gestió que vagi a realitzar.

3. ¿Quines mesures de seguretat s’han implementat per protegir les dades personals?

MUSA tractarà les dades personals de manera absolutament confidencial. Així mateix, ha implementat mesures tècniques i organitzatives adequades per garantir la seguretat d’aquestes i evitar la seva destrucció, pèrdua, accés il·lícit o alteració il·lícita. A l’hora de determinar aquestes mesures, s’han tingut en compte criteris com l’abast, el context i els objectius del tractament, l’estat de la tècnica i els riscos existents.

4. Tràmits realitzats per un tercer o en nom d’una empresa i per Administradors de Finques

Com a norma general, tots els tràmits i gestions que comportin un tractament de dades personals es realitzaran per una persona en el seu propi nom i en aquest cas facilitarà únicament dades personals de les quals és titular. No obstant això, s’admetrà que l’Usuari faciliti dades d’un tercer sempre que (i) hagi obtingut les dades de forma lícita; (ii) hagi informat a l’afectat, quan escaigui, del tràmit o consulta que anirà a realitzar, i (iii) compti amb un interès legítim per dur a terme la gestió que inicia. En aquest sentit, es podran efectuar gestions en nom de tercers en el cas de:

  • Persona amb autorització expressa del titular.
  • Representants o persones de contacte de persones jurídiques que actuen en nom d’aquestes.
  • Administradors de Finques degudament col·legiats, actuant en nom de comunitats de propietaris i altres clients.

Les dades personals dels representants, persones de contacte i administradors de finques es tractaran, basant-se en l’interès legítim (d’acord amb el que disposa l’article 19 de la Llei Orgànica 3/2018), amb l’única finalitat de gestionar la petició efectuada en nom d’un tercer.

5. ¿Per a què utilitzem les seves dades personals i quina és la base de legitimació?

Tractarem les categories de dades indicades a l’apartat 2 d’aquesta Política, per a les finalitats i amb base legitimadora que s’indica a continuació:

  1. Utilitzarem les seves dades identificatives i de contacte, les seves dades econòmiques i de facturació, i dades tècniques del servei contractat, així com diferents dades facilitades voluntàriament per vostè al posar-se en contacte amb nosaltres i les dades de terceres persones que vostè o el mateix tercer hagin facilitat i que estan integrades en l’expedient de contracte, així com les dades d’accés i de connexió a l’Oficina Virtual, per gestionar el servei de manteniment o lloguer d’equips de mesura: atenció de les diferents sol·licituds en relació amb els serveis prestats (alta, baixa, canvi de titularitat, complimentació i signatura de documentació), incidències, emissió de factures, cobrament de factures, rectificació de factures, servei d’atenció al client, inclosa la gravació de les trucades telefòniques, tramitació de gestions administratives, incloses les necessàries per mantenir l’exactitud de les dades, les relacionades amb l’impagament del servei, i les necessàries per al manteniment del servei. La base legitimadora d’aquest tractament és l’execució d’un contracte en què l’interessat és part o per a l’aplicació a petició d’aquest de mesures precontractuals.
  2. Utilitzarem les seves dades identificatives i de contacte, les seves dades econòmiques i de facturació, o i dades tècniques del servei contractat, així com diferents dades facilitades voluntàriament per vostè al posar-se en contacte amb nosaltres, així com les dades de terceres persones que vostè o el mateix tercer hagin facilitat i que estan integrades en l’expedient de contracte per atendre les sol·licituds que voluntàriament ens faci com a client (reclamacions, consultes de dubtes, aplicació d’ajudes o bonificacions socials quan procedeixi en supòsits de vulnerabilitat, o altres). La base legitimadora és l’execució del contracte, quan les sol·licituds estiguin vinculades a serveis contractats.
  3. Utilitzarem les seves dades identificatives i de contacte per oferir-li o enviar-li, fins i tot per mitjans electrònics, comunicacions promocionals sobre els productes i serveis que comercialitza i esdeveniments que organitza MUSA i/o el Grup empresarial al qual pertany, sempre que ens atorgui el seu consentiment. La base legitimadora és el consentiment atorgat pel client. Vostè podrà revocar el seu consentiment en qualsevol moment.

6. ¿Qui pot accedir a les seves dades personals?

MUSA compta amb proveïdors de serveis (empreses del grup empresarial al qual pertany MUSA i proveïdors externs) per a la realització d’algunes tasques pròpies del contracte (proveïdors de serveis tecnològics, suport en l’atenció al client, assessoria jurídica, impressió, embolcall i enviament de factures, emmagatzematge i destrucció d’arxius físics, entre d’altres) que en el seu cas hauran d’accedir a les seves dades per a poder realitzar els serveis acordats. Aquests proveïdors tindran la condició d’Encarregats del tractament d’acord amb la LO 3/2018, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i únicament tractaran les dades personals d’acord amb les instruccions de MUSA. Aquests Encarregats en cap cas utilitzaran les dades personals de l’Usuari per a finalitats pròpies o diferents a les detallades en aquesta Política.

Alguns dels nostres proveïdors estan situats en països fora de l’Espai Econòmic Europeu (EEE) o, estant situades en EEE, comparteixen la informació amb altres entitats situades fora d’aquest territori. MUSA garanteix que:

Per a més informació sobre aquesta matèria, contacti amb el Delegat de Protecció de dades de MUSA per algun dels mitjans indicats en aquesta Política.

7. ¿A qui comuniquem les seves dades?

MUSA només comunicarà les seves dades personals a tercers si vostè ho ha consentit expressament o quan sigui imposat per obligació legal.

MUSA pot estar obligada a comunicar dades d’usuaris, siguin o no clients, a les Administracions titulars de serveis o de conceptes tributaris associats als serveis que es presten, o quan la comunicació sigui necessària per atendre una requeriment de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat o d’una altra Administració, així com quan sigui necessari per gestionar judicialment alguna qüestió relacionada amb el servei.

MUSA està obligada, per disposició legal, a comunicar les dades personals dels clients del servei a Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A., per a la adequada gestió del seu contracte de subministrament en base al Reglament del Servei Metropolità del Cicle Integral de l’Aigua.

8. ¿Per quant temps conservem les seves dades?

Les seves dades personals es conservaran pel temps necessari per complir amb les finalitats descrites. Posteriorment, es conservaran bloquejades per respondre a possibles responsabilitats legals. Un cop transcorregut aquest període, les seves dades seran eliminades de forma definitiva.

9. ¿Quins són els seus drets en matèria de protecció de dades i com pot exercir-los?

La Llei li reconeix els següents drets en matèria de protecció de dades:

DretContingut
AccésPodrà consultar les seves dades personals incloses a les bases de dades de MUSA.
RectificacióPodrà modificar les seves dades personals quan siguin inexactes o incompletes.
SupressióPodrà sol·licitar que eliminem les seves dades personals.
OposicióPodrà oposar-se al tractament de les seves dades personals per a les finalitats basades en l’interès públic o en l’interès legítim.
Limitació del tractamentPodrà sol·licitar la limitació al tractament de les seves dades en els següents casos:
– Mentre es comprova l’impugnació de l’exactitud de les seves dades.
– Quan el tractament és il·lícit, però vostè s’oposa a la supressió de les seves dades.
– Quan MUSA no necessiti tractar les seves dades, però vostè les necessiti per a l’exercici o la defensa de reclamacions.
Quan vostè s’hagi oposat al tractament de les seves dades per al compliment d’una missió en interès públic o per a la satisfacció d’un interès legítim, mentre es verifica si els motius legítims per al tractament prevalen sobre els seus.
PortabilitatPodrà rebre, en format electrònic, les dades personals que ens hagi facilitat, així com a transmetre-les a un altre Responsable del Tractament.

Recordeu que, a més, per als tractaments per als quals hagi atorgat el seu consentiment, podrà retirar-lo en qualsevol moment.
Per exercir els drets anteriors, o revocar el consentiment atorgat, simplement ens ha d’enviar la seva sol·licitud per qualsevol dels següents mitjans:

El sol·licitant haurà d’estar suficientment identificat en la sol·licitud. Quan el responsable del tractament tingui dubtes raonables en relació amb la identitat de la persona física que cursa la sol·licitud, podrà demanar que faciliti la informació addicional necessària per confirmar la seva identitat. En cas d’actuar a través de representació legal, caldrà aportar, a més, DNI i document acreditatiu de la representació del representant.

En tot cas, com a afectat o interessat, també podeu presentar les denúncies que considereu oportunes davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.cat)

Addicionalment, MUSA ha nomenat un Delegat de Protecció de Dades amb qui pot contactar si té qualsevol dubte o queixa en matèria de protecció de dades. La seva reclamació s’investigarà de forma confidencial.
Pot contactar amb el nostre Delegat de Protecció de Dades per correu electrònic – privacy.spain@agbar.es o per correu postal a l’adreça, Passeig de la zona franca 48, (08038) Barcelona, indicant en el sobre “A l’atenció del delegat de protecció de dades de Musa”.